Inte underligt

att man är trött när man vaknar. Arbetspasset är tydligen inte över bara för att man lägger sig.
Natten började med att Christer kom hem från jobbet full som en kastrull, så skulle man försöka få honom i säng.
På något lustigt vis befann sig min mor hos mig o hon lyckades dratta ur sängen med ett brak... Så var det henne man skulle försöka återställa på sin plats.
Nästa pass var att någon vänlig själ matade dotterns hundar så till den milda grad, att de måste ut mitt i natten o vem passade inte bättre att rasta dom än jag! Jodå!
Väl utgången så befann jag mig plötsligt i en djurgård av stora mått. Det var fajtandes hästar, fåglar av alla slag, lamm, rävar m.m. m.m. i hundgården, men hundarna rymdes där o så jag förstås.
När jag stod o väntade på att de skulle uträtta sina behov, dök en stor neonskylt upp på väggen o där stod med STORA Röda bokstäver: OJ. MALIN HAR VISST SLUTAT ANDAS!
Hjärtat stannade,
Vad kan inte hända i drömmarnas värld.
Så vaknade jag av ett SMS. Det var en berusad Malin o Henrik som ville ha skjuts hem.
03.45 var jag åter i mitt kära hem, utan fyllkaja, mor, hundar...bara Greta! O Malin andades när jag lämnade av dom i tryggt förvar i Hökbäck!
Sängen väntade igen o äntligen blev det lugn o ro.
Idag bär det av mot sommarstugan med Laxskinn från Bygdeå, som ska få känna på lite skrapning, fjällning o garvning. Har jag tur kanske jag får mig en kopp kaffe så jag vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0