Greta är glad idag!

Hon har fått en present. Eller egentligen 2, men det tänker jag inte berätta för henne. Det får bli en senare överraskning. Hon har nämligen fått en Orrefot. Hon flänger runt i lägenheten o kastar den hejvilt o fantiserar nog att det är en väldans fiende hon tampas med. Om någon undrar vem Greta är, så är det min ena sambo, katten.
Det är mr Bengan himself som bytt karriär från fiskare till jägare under en tid o fixar såna godsaker. Fågel, röv o fjädrar i min frys. En jättestor Älg har han även fällt idag. Den vägde säkert 35 kg, så det var en stolt jägare som kom till sommarstugan för att få sig en kopp kaffe efter dagens bravader, där även mor, bror Björn, far med fjälla o jag satt o mådde gott framför brasan.
Har varit en skön höstdag med lite sol mellan varven.
Har även varit o besiktigat Lejfs jobb med grunden o det verkar bli finfint. Gjutning blir det på Tisdag. 
Annars är mest denna dag till ända. Ska väl mest bara sitta o invänta min andra sambo, fjåsen, som kommer hem utöver morgonkvisten efter en tripp till Helsinki.
Så blir det väl till att andas ut en stund imåra för att sen köra honom till Vaernes flygfält på Tisdag, för vidare leverans till Bergen o jobb i 3 veckor.
 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0